onsdag, september 09, 2009

Paranoida tankegångar

Det var 25 grader, soligt och väldigt kvavt imorse när jag cyklade från lägenheten. När jag kommit en bit märkte jag också att himlen bakom var alldeles svart och det började också blåsa upp. Det är säkert åska på gång tänker jag med tanke på den också så plötsligt höga temperaturen och den kvava luften. Genom ren association tänker jag därefter på den gången då det åskade riktigt mycket i Nacksta och när blixten slog ned i mitt lägenhetshus. Jag förstår fortfarande inte hur min dator, som stod på, klarade sig den gången. Tänk om blixten skulle slå ut min dator. Hur skulle jag klara mig? Jag tänker på allt som skulle slås ut ur min vardag om jag inte hade någon dator. På hur jag skulle behöva sitta dagarna i ända på skolan istället för hemma med skoluppgifter och på att jag inte längre skulle kunna snabbt slå upp telefonnummer, blogga, kolla vad som är på tv under kvällen, lyssna på musik, slå upp ett snabbt recept på pannkakssmet, prata med kompisar över msn, kolla schemat när jag börjar dagen efter, kolla FC om några föreläsningar blivit inställda, se på aftonbladets hemsida att världen kommer att gå under imorgon? Nej... det skulle verkligen inte fungera i mitt liv just nu att bli utan dator! Och hur i hela fridens skulle jag ha råd med en ny?

Drog jag verkligen ut kontakten till datorn innan jag lämnade lägenheten?

...Det slutade med att jag (faktiskt) cyklade hela nackstabacken upp igen, bara för att dra ut kontakten till datorn. Dessutom blev jag lite sen till skolan. Såklart blev det aldrig något åskväder heller och hela proceduren hade varit helt i onödan. Men jag är mest bara glad över att jag fortfarande har en fungerande dator, faktiskt.

Inga kommentarer: