fredag, november 06, 2009

Något helt annat

Imorse avslutades nuvarande kursen med tenta. Teoretisk tenta på en kurs som har varit helt och hållet praktisk – inte en enda föreläsning. Det blev ungefär som det låter: något helt annat än det vi faktiskt hållit på med i fem veckors tid. Helt verkningslöst och onödigt enligt min mening! Men någon högt uppsatt allsmäktig har bestämt att man inte lär sig något på högskola utan tenta. Vi lär oss med andra ord inte hur man gör tidning genom att faktiskt göra en tidning helt från scratch, vi måste skriva tenta på det för att läsa oss (en tenta som dessutom inte ens handlade om att göra tidning... känn hur ironin och idiotin flödar).

Vanligtvis brukar kursavslut innebära den enda hellediga helgen på minst fem veckor framöver, men inte den här gången. Jag kommer att vila upp mig med att ha föreläsning fredagkväll och redigeringslektion under lördag... Inte vad jag mest hade önskat mig just nu, men jag känner mig trots det mer ledig nu än jag gjort på flera veckor! Jag är bara glad att allt är över!

Inga kommentarer: