söndag, november 22, 2009

Spelar det någon roll vem man raggar på?

Idag strax efter att jag klev av bussen till Sundsvall fick jag ett telefonsamtal:
– Hej! Du har beställt något?
– Öööh, nej?
– (Säger något som jag inte fattar)
– Jag förstår inte...
– Är du singel?
– (paff!) ...Nej!?
...personen lägger på.

Lite senare på kvällen får jag ett sms från ett okänt mobilnummer:
"Hej. Hur mår du? Är du singel?"

Förutom att jag tycker att hela grejen är helt absurd undrar jag 1: Finns det verkligen folk som raggar så (skickar ett sms till någon de inte känner och tror att personen i fråga faktiskt ska nappa) och vad förväntar de sig att få ut av det? Och 2: Har någon råkat lägga ut en kontaktannons å mina vägnar någonstans? I så fall får ni gärna göra er tillkänna, eller framför allt ta bort den! (ni som faktiskt vet vem jag är vet ju också att jag inte är singel)

Jag hoppas nästan att sms:et och telefonsamtalet är från en och samma person, annars blir jag bekymrad. Men mest hoppas jag att person(erna?) inser metodens ineffektivitet och idioti, och att jag vidare slipper ta del av den!

2 kommentarer:

Anonym sa...

hahahahaha! fyfan vad smart, det där ska jag prova

Erik

Lina-Marie sa...

Erik... den dagen du tar hem någon med hjälp av den metoden behöver vi ta ett allvarligt snack om din tjejsmak! (eller hennes?)