tisdag, januari 20, 2009

Det finns inget dåligt väder...

Det snöar (eller regnar?) ute, det blåser, det är tjock klabbsnö överallt och det känns som om det regnar underifrån efter några minuter ute i vintervädret. Då känns det som allra bäst med ett varmt bad med bubbelskum och tända ljus efteråt. Och en kopp varmt te på det..!

Vi började vår nya kurs idag. Masskommunikation, som ska bygga på teori och forskning på hur samhället påverkas av media. Helt och hållet en teoretisk kurs. Mycket läsa. Och tenta såklart. Däremot har vi väldigt många lediga dagar, vilket jag inte haft sedan jag började här. Att vara ledig en dag känns jättekonstigt... att vara ledig två i rad känns helt bisarrt! Men välbehövligt!
Jag shoppade ett par jättefina dukar till min inredning idag också på min nyfunna lediga tid. Jag hade gärna lagt upp bilder, men, ja... ni vet situationen. *frustration*

Tårtan på kåren var otroligt god i alla fall! Har tyvärr inga bilder på den heller, men mitt sällskap hade för den som är nyfiken.

Inga kommentarer: