fredag, januari 02, 2009

Nyårsafton

Firades tillsammans med älsklingen, svågrarna med respektive och några goda vänner. Mycket god 3-rätters tillagad av värdparet G och L.
Var och en fick varsitt hemligt uppdrag att utföra under middagen, mitt var att skåla med svågern E efter varje utbringande skål. Till saken hör sedan att någon annan hade uppdraget att utbringa skål så ofta som möjligt, någon annan skulle hetsa denna person till att hålla långdragna tal, en tredje hade i uppdrag att skåla med någon annan så fort någon skålade med E och älsklingen skulle utbrista sitt misstycke så fort jag skålade med någon.
Till middagen hörde även ett fint utskrivet litet sånghäfte med snapsvisor (och alla vet ju att snapsvisor avslutas med ett skål?!) Sedan fanns de ju de som hade till uppdrag att be om att få sjunga alla visor en extra gång ("Eftersom jag tycker så mycket om att sjunga, så tycker jag vi sjunger den här en gång till ..." ) någon annan som hade i uppdrag att påpeka hur roligt han tyckte att alla var här, och en tredje som skulle kräva att alltid bli serverad först av alla. Vinnande prestationen blev allas vår skålutbringare, som med stort engagemang och påhittighet anammade sitt uppdrag.

Kvällen i kort: Mycket gott, väldigt roligt, perfekt avslutning på året!




Förrätt nr 1: avocadomackor
med crabstickröra och lax... mumma!

Änglalika brodrarna:
Förrätt nr 2: som jag
inte tänker nämna vad det är...
ni som vet, ni vet. Ni som inte vet, behöver
inte veta! Trust me

Värdparet:
Efterrätt: Pannacotta


Snapsdags:

Glada goa:

Tolvslaget:

2009:

2 kommentarer:

Malin sa...

okej, nu gör du ju mig nyfiken. Vad var den andra förrätten?

Anonym sa...

Snygg bild på pannacottan!