fredag, januari 09, 2009

Tvångsplugg

Jag har börjat inse att min planering av allt läsande inför kommande tentan börjar gå åt helt fel håll... varför ska allt (och då menar jag allt!) vara så otroligt mycket roligare att smita iväg till just när man måste måste måste göra annat?! Därför har jag börjat sätta upp små tvångsmedel för att tvinga mig själv till att göra det jag ska. Ingen frukost utan att ha läst till sidan XX. Ingen nattsömn förrän kapitel X är nått. Datorn är avslagen. Tv:n är av. Radion är av. Faktum är att alla teknikprylar är av. Persiennerna är neddragna. Dörren är stängd. Vad kan jag möjligen komma på att göra annat än att stirra i taket? Och vad gör jag då sen?! ...Ligger och stirrar i taket! Förrutom den halvtimmen när jag råkade somna.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Hahah, vad jag känner igen mig! Att det ska vara så svårt att bara plugga :)

Anonym sa...

TAck så mycket. Jo jag är en stolt moster nu. längtar bara tills man kan åka ner å träffa henne.

Är det kämpigt med skolan?
Jag tror då på dej Lina. Jag tycker du är superduktig.
Kram