måndag, januari 12, 2009

Isolering pågår

Man tror att man har tänkt på allt, men så missar man det viktigaste. Jag har glömt att anmäla mig till tentan (som man måste göra för att få skriva den) som man skulle ha gjort innan i fredags. Det hade totalt sluppit ur min hjärna. Eftersom jag bara gjort en tenta i mitt liv hittills så antar jag att jag inte kommit in i rutinerna än som gäller för allt... det är ingen ursäkt, men anledningen. Det är fortfarande mycket nytt att ta in. En påminnelse om detta hade såklart skickats ut via FirstClass, men där har jag inte kunnat komma in sedan jag lämnade Sundsvall (av någon annan mystisk anledning).
Så nu har jag fått ansöka om att anmäla mig i efterhand, om det fortfarande finns plats. Annars får jag helt enkelt inte skriva förrän det är dags för omtenta... Och det känns ju jä*ligt surt, när man ändå kämpat så hårt! Jag har sagt ifrån mig jobb för att kunna skriva den här tentan... jag har förlorat pengar för att få skriva. Och så anmäler jag mig inte ens...
Nej... känner mig allmänt misslyckad just nu! Vad hände med den ordningssamma Lina som alltid hade allt under kontroll?

Fram till fredag ska jag i alla fall isolera mig i lägenheten och försöka plugga igen mig... ligger som tidigare nämnt lite efter i pluggandet. Och hoppas på att jag får skriva!

2 kommentarer:

Malin sa...

Det är lätt att missa det, jag fick ringa sista dagen till Kerstin och anmäla mig för att det inte fungerade via studentportalen.
Men du är inte ensam, Ana har inte heller anmält sig.

Anonym sa...

Det verkar vara jättemånga som har missat att anmäla sig ju! Och "ligger lite efter med pluggandet", du vet inte vad efter är isf fröken ;)