söndag, januari 18, 2009

Fr.o.m. nu vet ingen vad du heter

Jag har beslutat att börja använda mig av alias istället för det riktiga namnet på andra personer än jag själv som jag skriver om på bloggen. (Med undantag från offentliga personer)
Eftersom man enligt Personuppgiftslagen (som jag nyss tentat på) inte får publicera personuppgifter (t.ex. namn) om någon annan, så är det väl så man egentligen ska
göra - även på internet - om man ska vara fullt laglydlig. Men det är inte främst därför som jag jag bestämt att göra det, och jag tror inte heller att någon av de jag skriver om någon gång skulle misstycka att jag använder deras riktiga namn. Utan det är mest egentligen för att det känns lite kul och proffsigare ;)
Ni som känner igen er vet vem jag menar ändå, och de som inte vet har det ingen betydelse för.

Inga kommentarer: