fredag, februari 20, 2009

Tentan

Nio timmar framför datorn med ögonen ömsom på engelskt fackspråk, ömsom stirrandes på skärmen, och med tankarna kring medieteorier hit och mediekonsekvenser dit. Jag blir inte förvånad om jag lyckats snöat in mig alltför mycket i min egen lilla tankebubbla, men det kändes ändå bra! Min första reaktion när jag såg frågorna var: Men det här kan jag ju! på tre frågor av fyra... den fjärde kändes klurigare, men även svammel kan man ibland vinna några poäng på.
Förrutom att klara kursen hoppas jag denna gång på att lyckas bättre än senaste gångens E, och jag hoppas och tror att jag kanske också har lyckats.

Dock har jag aldrig någonsin gått (läs: sprungit) till skolan så fort som jag gjorde idag! Tentan skulle lämnas in i pappersform (vad är det egentligen med våra lärare och papper?) och jag var klar i god tid till att hinna till skolan innan deadline. Vad som dock flugit ur mitt huvud var hur extremt långsamt min skrivare skriver (ungefär 3 minuter per sida) Så mina tillgodominuter krymte sakta men säkert med 12 minuter... inte enligt planen! ...Tre minuter innan deadline var min tenta inlämnad. *phew*

Nu väntar en helt ledig helg som ska spenderas på bara mig.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att ha den överstökad nu! Fast jag tyckte nog tvärt emot dig, började faktiskt med fråga 4 för jag kände att den var lättaste, mest problem hade jag nog med 2:an.

Lina-Marie sa...

Ylva: Jag tyckte också att nr 2 var svårast och 4:an rätt enkel. Ordvalet fjärde var inget konkret menat :) Helt klart skönt att äntligen ha detta bortgjort!

Anonym sa...

Man kunde ju maila in, och sedan komma in med tentan i papper på måndag.

Lina-Marie sa...

Anonym: Jag vet, och jag gjorde faktiskt det när jag insåg att jag skulle bli försenad. Men när jag ändå skrivit ut den kunde jag ju i alla fall försöka.. och det gick ju! :)