torsdag, februari 19, 2009

Kvalitetstid

En hastigt påkommen flytt av onsdagens lektion gjorde att min helg i Åsele blev oväntat lång, på både gott och ont. Ont för att jag missade sista föreläsningen innan tentan; När meddelandet kom ut hade sista bussen från Åsele redan gått och morgondagens buss skulle ändå inte få mig att hinna i tid. Men gott eftersom jag fick två extra, dyrbara dagar tillsammans med älsklingen! Med andra ord: egentligen bara gott! :)

Imorgon avslutas kursen med hemtenta. Jag har faktiskt pluggat en del... fast egentligen vill jag inte påstå att jag pluggat, mer bara läst och faktiskt förstått endel.
Under den här kursen har jag fått tillbaka lite av min pluggarglädje (ja, jag har för det mesta alltid tyckt att det varit roligt att plugga!) Inte på grund av att den här kursen är extra intressant, för det är den egentligen inte... utan mest för att jag faktiskt har haft tid att plugga. Jag har haft tid att städa, tvätta, hälsa på vänner, strosa runt på stan, fixa i lägenheten, shoppa, baka, träna, hälsa på föräldrarna, hälsa på älsklingen. Se på en bra film om kvällarna och ta långa sovmornar om mornarna. Och fortfarande har jag haft tid att plugga. När det inte längre blir ett måste, något påtvingat, det är då det går som bäst!

Jag hoppas att vi framöver får mer av sådan här kvalitetstid på utbildningen... för det är just det som det är: Tid, som ger kvalitet!

Inga kommentarer: