fredag, februari 27, 2009

Nästan som på riktigt... igen

Nästa vecka drar det ihop för en ny redaktionsövning, då vi alltså leker tidning. Nytt för den här gången är att vi dessutom ska göra radio och tv till samma tidningsproduktion, samt att vi den här veckan ger ut tre nummer under veckan, istället för bara ett som sist. Det kommer att bli två nyhetstidningar och en helgbilaga.
Det mest intressanta med alla dessa nya medieformer är att de kräver sammanlagt 12 chefspositioner och ytterligare 8 personer som ska jobba med TV och webb... Det innebär att våra redaktioner, som består av 19 studenter var, ligger på -1 personer till att fota, skriva och redigera till den vanliga tidningen... Kan bli intressant hur man tänkt att lösa det, om det ens går?

Idag hade vi i alla fall vårt första redaktionsmöte, där vi utsåg de allra flesta positionerna. Jag tog på mig ansvaret som "nattchef", vilket innebär att jag kommer att vara ansvarig för redigeringen och pyssla med den på heltid. Det var också vad jag ville, så jag är glad över min befattning! Jag hoppas bara att jag kommer att kunna förvalta den bra.
Det blir perfekt att öva upp lite redigering innan praktiken också, som infinner sig om två veckor... där jag också ska redigera.


Ikväll kommer det att bli restaurangmiddag med tjejorna och därefter biopremiären "Män som hatar kvinnor".

3 kommentarer:

Anonym sa...

ojoj,hur var premiären? Vi sköt upp den till imorgon så känns lika bra att inte läsa vad du har svarat tills efter det :P

Lina-Marie sa...

Norde: Näe, kanske lika bra det. Hoppas du hinner undvika min nyss upplagda recension då också :) Premiären var kanon!

Anonym sa...

Började läsa lite lätt nu innan jag fattade vad det var så hann sluta i tid.. men hann lägga märke till att du gav den högt betyg iaf.. och det verkar ju vettigt :P