torsdag, december 17, 2009

Äntligen teori! (skrev jag det där?)

Jag älskar verkligen att vår utbildning är så pass praktisk som den är, men lite teori emellanåt är ändå uppskattat för att få stanna upp ett tag; fokusera om och ladda om. Ända sedan terminens start har vi plöjt på med praktiskt arbete både dag och kväll, somliga delar även natt, plus även teori utöver det - varje dag (och inofficiellt: varje helg). Men nu har vi äntligen bara en enda sak att fokusera på under denna kurs: att läsa... som jag dessutom kan göra var jag vill, när jag vill, hur jag vill. Jag har verkligen sett fram emot detta... även om jag blev väldigt opepp när jag idag skrev ut kompendierna på 400 sidor, som ändå bara är drygt hälften av vad som behöver läsas. Trots att det tar emot innerst inne, att jag vet att jag kommer att hata allt vad teori heter om drygt två veckor och att jag förmodligen ändå inte kommer att orka läsa allt, så känns det faktiskt ändå helt okej med lite teori!

Inga kommentarer: