söndag, december 13, 2009

Tredje adventspalten

I enlighet med förra årets tredje advent blev det i år en uppföljare av det populära paltkoket (jag börjar ana en tradition dyka upp?). Precis som då blev det väldigt gott och var väldigt trevligt.

Jag vet att många som inte ätit palt förut är väldigt skeptiska till maträtten, och jag kan hålla med om att det verkligen inte ser gott ut. Men jag bedyrar att det är otroligt gott och att det faktiskt inte bara är vi norrlänningar som tycker det. Det är fröken Örebro mitt levande bevis på, som den här dagen faktiskt firade ettårsjubileum som paltätare och paltälskare (grattis säger vi till det!).

Skala potatis
råriv
blanda med vete- och kornmjöl
fläskfyllning för den som vill
ner i grytan för kokning
ät med bregott och lingonsylt (somliga har sirap istället). Drick mjölk till

...Det lät väl inte så farligt?

Inga kommentarer: