torsdag, december 24, 2009

En riktigt god jul

För första gången på flera år är jag ledig över jul. Jag har alltid jobbat juldagarna, mellandagarna, nyårsdagarna, dagarna innan och efter... ja, helt enkelt alla dagar då de flesta andra haft ledigt. Men inte i år. I år har jag bestämt mig för att vara ledig över jul. För i år har jag insett att likaväl som man behöver jobba, så behöver man vara ledig ibland också.

Därför åker jag strax med familjen till mormor för att stanna där över juldagarna. Jag vill också passa på att tala om att jag ätit massor med lussebullar, lyssnat på Christer Sjögren OCH: det är nu så pass mycket snö att det knarrar skönt under skorna. Med andra ord är det (enligt min definition) äntligen jul på riktigt!

Hoppas ni alla har det riktigt mysigt och fint de kommande dagarna! Jag önskar er alla en riktigt...

Inga kommentarer: