onsdag, december 09, 2009

Det "ser bra ut" nu!

Tentan var inte lätt, men den gick vägen utan att ha pluggat. I måndags gjorde vi den skriftliga delen. Det var den jag kände mig mest oroad över, men det kändes bra efteråt så jag tror nog att jag klarat mig.

Direkt efteråt var det bara att fortsätta på nästa del av tentan med deadline torsdag klockan 12:00. Klurigare var den biten, som bestod av att redigera en råbild tills den "såg bra ut". Samtidigt hade vi hört massor av skräckexempel från förra året då massor blev underkända för att deras bild inte "såg bra ut". Vad (och vem) är det som bestämmer om en bild "ser bra ut" liksom? Vi tycker väl alla olika? Så det blev en hel del svett i klassrummet och väldigt tidiga mornar (eftersom datorerna inte räckte till alla i klassen så det blev först till kvarn... slåss för att göra tenta – det ni!). Idag efter lunch tyckte jag i alla fall att min bild "såg bra ut", så nu hoppas jag på ett välförtjänt godkänt samt en lång och skön sovmorgon imorgonbitti!

Inga kommentarer: