fredag, december 04, 2009

Snö och julstämning, ja tack!

Lussebullar, Christer Sjögrens julsånger, julpynt - och snö! Det är vad som krävs för att få mig i riktig julstämning. Jag har gjort vad jag kunnat hemma i min lägenhet... men det där med snö är lite svårare att rå över. Det har kommit lite frost och en aning snö till Sundsvall... men kvistarna hänger inte tungt av snön, det knarrar inte under skorna när man går och det blir inga froststjärnor på fönstrena. Därför blev jag väldigt glad när jag igår anlände till Åsele. Skorna knarrar inte riktigt än, men det ser klart mycket bättre ut här. Och jag har ännu större förhoppningar på fjällen, dit vi åker om ett par timmar. Om den här helgen inte lyckas tuta i mig lite julstämning, så vet jag inte vad som gör det. Men chanserna känns goda!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Låter fantastiskt mysigt :)

Lina-Marie sa...

Det var det! :)