fredag, december 12, 2008

Jag ser det snöar...

Alltså... Sundsvall tror jag är inne i något slags förnekelseperiod i sitt liv om sitt geografiska läge. Det ligger mitt i Sverige hyfsat söderut, ja... men det ligger fortfarande på sådana breddgrader där det faktiskt snöar om vintern... det känns inte riktigt som att man har insett det, eller så skiter man bara i det, för staden är totalt begraven! Det har snöat konstant i ett dygn nu och det har väl kommit närmare 3 dm ändå, varför ligger allt fortfarande kvar överallt? Jag kommer ju ändå från lite nordligare breddgrader där snö är ett obligatoriskt fenomen vintertid, och där det kommer mycket snö, men jag har aldrig upplevt något liknande. Det är ju ingen som skottar!
Jag förstår inte riktigt resonemanget... när det snöar, då skottar man (punkt!). Vad är grejen?
Vägarna är väl hyfsade, men trottoarerna är som att vandra längs en enda stor lång snödriva.
Nej, nej... skärpning Sundsvall!

Inga kommentarer: