tisdag, december 09, 2008

När är det nog???

Idag under vår muntliga utvärdering av kursen nyhetsbild fick vi reda på att våra lärare funderar på att sätta Fx (underkänt med möjlighet att göra om) på ungefär 70% av klassen, eftersom de inte var nöjda med Jalla-reportagen som vi gjort.
Men snälla... 70% av klassen... ringer inte en liten uppmärksamhetsklocka någonstans? Är vi alla verkligen så kassa i klassen, eller ligger felet kanske hos de som gett oss direktiv och instruktioner? Det har länge varit diskussion om att lärarna varit besvikna på många av våra Jalla-reportage, att vi gjort det på fel personer, inte tolkat det rätt o.s.v. Men är det verkligen helt och hållet vårt fel? 70%... på en enda övning... och i övrigt nästan felfritt.... Tål att tänkas på... när man orkar......

2 kommentarer:

Annika sa...

Vad arg jag blir! Vad f-n håller de som är ansvariga för bildjournalistprogrammet på med egentligen!? Vill de att alla bildjournalister ska bli totalt utbrända och sluta eller?! Nej,jag hoppas ni klagar för såhär ska det väl inte behöva vara. Lite tid för återhämtning måste ni ju få och när det gäller den där uppgiften måste de ju ana att felet ligger hos dem... Stressa inte ihjäl dig iaf, hinner man inte så hinner man inte. Massa kramar!

Anette sa...

Jag håller fullständigt med Annika, jag blir också jätte arg! Har dom ansvariga på er skola ingen sorts planering alls!? :(
Komma så här 2 veckor före ledighet med en massa extra, det kallar jag dålig planering!
Och försök att lyda Annikas råd
Kramar Ma