lördag, januari 30, 2010

Lyxig färd mot en ny värld

Trerättersmiddag. Gratis internetuppkoppling. Dagstidningar. Kaffe, thé och kakor. Sittandes i ett fåtöljlikt säte i "salongen" avnjöt jag och min bättre hälft allt detta på vår resa mot Stockholm (innestående biljetter är väl lika bra att nyttjas till fullo?). Mot Stockholm och en minst sagt utstakad period framöver. Inte nog med att jag ska jobba på en av Sveriges största tidningar med något som jag för drygt ett och ett halvt år sedan knappt kände till och i en stad som jag besökt mindre gånger än min ena hand kan visa. Jag var dessutom på väg mot en stadsdel som jag aldrig besökt, för att bo där i en lägenhet som jag aldrig sett, som jag skulle hyra av någon jag aldrig träffat och som jag inte hade någon som helst garanti på att jag skulle få.

Livet har minst sagt varit och är väldigt osäkert just nu, men också spännande som aldrig förr. Jag har ingen aning om hur saker kommer att bli och se ut, men om resan ned bara var början så borde det bli ganska fantastiskt jäkla bra! (Lägenheten, som numera garanterat är min, gjorde inte läget det minsta sämre. Men det får ni hålla till tåls med tills imorgon.)

Förrätt, varmrätt, efterrätt och chokladbit till kaffet

Inga kommentarer: