måndag, januari 25, 2010

Blir man klokare med tiden?

Tack vare att jag första terminen på utbildningen läste den kurs jag annars skulle ha haft nu, kan jag dels påbörja min praktik tidigare, dels har jag tid att vara ledig nu en stund innan. Båda delarna har varit riktigt välbehövligt, speciellt det senare. Och speciellt just nu.

Jag är aldrig sen med att utnyttja mina lediga dagar, för de kommer så sällan. Därför drog jag ganska direkt upp till den plats där jag trivs bäst när jag behöver varva ner som mest. Den enda plats där man verkligen inte behöver någonting mer än att äta, sova, andas och bara finnas till. Det är konstigt att det är när man lever som mest primitivt, som det känns att man lever på riktigt. Det är nyttigt för mig; att få känna efter vad som är viktigt och vad som spelar roll – egentligen. Jag tycker fortfarande att jag är korkad som fortfarande inte fattar... Eller egentligen fattar jag, men jag glömmer. Skjuter upp. Förtränger. Ursäktar. (Är egentligen ganska korkad!) Då är det fint att ha en plats som kan ta en ned på jorden emellanåt, innan allt börjar om igen!

Inga kommentarer: