lördag, januari 16, 2010

Operation: flytta ut

För bara några minuter sedan drog flyttlasset iväg. Kvar sitter jag på en madrass med min dator i en tom lägenhet. Torsdagen och fredagen har gått åt till att packa, packa och åter packa (och ja, kanske lite städa också). Just nu frostar frysen av, sen ska allting städas. Imorgon åker jag hem igen och min lägenheten den står kvar, tom. Det känns... skumt. Jag ser fram emot flytten till Stockholm, men jag kommer nog att sakna Sundsvall ändå. Jag har trivts väldigt bra i min lägenhet. Det har verkligen känts som hemma! Det känns konstigt att jag aldrig mer ska hit. Att någon annan ska bo här – i min lägenhet. Jag tror nog att just "min" lägenhet är att glömma till nästa termin när jag kommer tillbaka till Sundsvall, men jag hoppas i alla fall att jag kommer tillbaka till Nacksta då. Ryktet säga vad det vill om Nacksta... Nacksta is da shit, i alla fall för mig!

Sista måltiden:

3 kommentarer:

barajagjohanna sa...

Det ser ändå ganska mysigt ut där på golvet. :)

När lämnar du Sundsvall?

Ylva sa...

Yes, Nacksta IS the shit :) Hoppas du får det bra därborta i storstan ;)

Lina-Marie sa...

barajagjohanna: Det var det faktiskt också! :) Jag åker idag (söndag) efter att vi städat ur det sista.

Ylva: Så sant! Hoppas du får det bra du med! :)