fredag, november 14, 2008

Allt måste inte bli perfekt

Sjukt rolig dag! Jag älskar verkligen att ha rörlig bild! Att vi dessutom har jäkligt kul inom gruppen gör ju inte det hela sämre!

Det gick bra att filma om mitt speaker-klipp, satte den på andra tagningen och den fick det bli! Allt måste ju inte bli perfekt, eller?! Mellan klockan 8 och 10 filmade vi vår resterande bildklipp, som skulle klippas in i mitten av speaker-klippet som förgrund till pratet. Blev riktigt nöjd med mina bilder. Och lyckades få så att de passade närmast perfekt till texten också. Mission completed!
Mellan 10 och 12 redigerade vi... lite halvsnålt om tid, men som sagt; allt måste ju inte bli perfekt. Även om det nästintill blev det. ;)
Efter lunch och deadlinen klockan 13 gick vi igenom alla klassens klipp och gav respons på varandras. Fick riktigt bra respons på min, alla fick egentligen riktigt bra respons. Och allas klipp var riktigt bra också.

Efter redovisningen dröjde jag, Norde och MF kvar på skolan i 5 timmar (ja, fem timmar på en fredagkväll... helt frivilligt!) då vi klippte ihop bloopers (feltagningar). Höjdpunkten på hela dagen! Riktigt, riktigt roligt!
Vi lyckades få ihop en fem minuter långt blooper-sekvens, från våra tagningar som skulle vara på endast tjugofem sekunder - och då har vi ändå bara valt ut det allra bästa... Det kanske säger endel? Jag är rädd att jag bidragit till en överhängande del av de fem minutrarna...
På måndag ska vi lägga in lite skön bakgrundsmusik till hela påhittet... om det går ska jag lägga upp filmen här på bloggen när den är klar! ;)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gaaaaahhh, vad roligt ni verkar ha, jag är så avundsjuk!

Johanna sa...

Jag vill också filma!