torsdag, november 13, 2008

Sötsur dag

Dagen har varit sjukt rolig!! Vi har fått jobba med vår nya uppgift idag som kallas "direktare": när man står framför kameran och pratar med en bakgrund (så som de flesta nyhetsinslag ser ut). Vi fick en background-story som vi fick skriva eget manus till, som skulle vara 25 sekunder långt. Under de första och sista sju sekundrarna (14 totalt alltså) ska vi titta in i kameran och babbla utantill. Resten av inslaget ska bestå av tre olika bildklipp, där speakerrösten kommer att ligga i bakgrunden.
Vi hann spela in allas "tal" idag, vilket var det allra svåraste. Eftersom vi som sagt skulle kolla in i kameran var ju då tvugna att kunna manuset utantill. Så ni kan ju tänka er att det tog ett tag innan allt funkade. :) De andra bildklippen ska vi spela in imorgon, så att vi får samma dagsljus genom hela klippet.
Dagens irritationsmoment dock: När vi väl kommer till studion och ska kolla på vad vi spelat in, visar det sig att ljudet på alla mina inslag är totalt kasst! Ingen hade kollat ljudet så att det var inställt rätt, så jag får spela om allt igen imorgon - om vi hinner innan deadlinen klockan 13. *suck* Shit happends... men surt är det!

Väl hemma brände jag dessutom min middag, samt att jag råkade krascha en talrik. Inte min dag idag....

1 kommentar:

Johanna sa...

Åh, vad avundsjuk jag blir! Jag har inte filmat sen gymnasiet... Skitkul när det blir rätt, men lika surt när det inte går som man tänkt sig. Jag och några tjejer lyckades spela in ett klipp till en reklamfilm en gång utan att vitbalansera... Det blev mindre snyggt kan jag lova!