torsdag, november 27, 2008

En vanlig natt på skolan...

Klockan 01:24 kom jag hem från skolan igår, med start från klockan 9:15. Anledning? Redigering i tv-studion. Vi gjorde vårt personporträtt igår, på Christer Jonasson (sveriges radio P4) Jag och MF spenderade lite mer än två timmar hemma hos karl och kom tillbaka med 100 minuter film om konsertsnack, sibirienhistorier och inredningstips, som så småningom skulle resultera i något vettigt sammanhållande på 3 minuter. Redan då kunde vi alla i gruppen se att vi hade en lång natt framför oss...

Men vi var inte ensamma. Alla fyra grupperna satt efter klockan 18 i sina små redigeringsboxar och försökte skrapa ihop något sebart. Någonstans runt 19 började de första golvbelägna skrattanfallen och brottningsmatcherna, något som mer eller mindre förekom under resten av kvällen/natten också. Ca 20:00 var det snöbollskrig, både ute och inne... reslutatet av en temperatur på runt 24 grader inne i vår lilla isolerade sammanlagda yta på 40 m² delad på 16 personer. Någonstans där började vi alla också inse att luftkonditioneringen var obefintlig nattetid, och den tunga luften hade nu en bekommande doft av svett.
Strax efter 21:00 kunde man höra de första tonerna av "natten går tunga fjät" ute i korridoren, som kom från en skrålande Robin med anhängare, och med Simon som lucia. Så småningom slog det över till "Staffan var en stalledräng" och det slutade med att Robin bokstavligen klättrade på väggarna. Ungefär vid samma tidpunkt får Norde, Åland och Robin (igen) för sig att brottning som inkluderar tre vattenglas är något av ett kall... behöver jag säga hur det slutade?
Fram mot 11 stank det jämnt med svett mellan alla redigeringsrummen. Temperaturen stod väl någonstans runt 26 grader och luften den var obefintlig. Läget var väl ungefär som tidigare bland folket (allmänt kaos och galenskap), förrutom att en grupp vid det här laget givit upp och gått hem.
Klockan 00:46 lämnade vi in vårt klipp på 2 minuter och 22 sekunder och lämnade sista gruppen kvar på skolan. Klippet såg helt okej ut igår... frågar är ju hur det ser ut idag när man har lite syre i hjärnan och har sovit litegrann? Jag känner mig faktiskt lite smått bakis idag... Jag antar att syrebrist kanske har liknande bieffekter som alkoholens vätskebrist? Uppenbarligen!

Nu ska jag till skolan och redovisa klippet, som känns lite halvsuddigt i minnet... Blir spännande att se vad det egentligen blev!

Jag återkommer med bildbevisen... tills vidare kan ni titta på M:s

Inga kommentarer: