lördag, november 22, 2008

Terror i cykelförrådet

Imorse när jag skulle cykla till skolan möttes jag av det här: (den blå cykeln är min)

Någon har inatt roat sig med att kasta runt min cykel i förrådet. Ja, någon har alltså slängt min cykel tvärs över rummet rakt upp på de andra cyklarna. Tror ni den mådde så bra efteråt? (Nej!) Förrutom att den är lite allmänt mörbultad så är kedje- och växelsystemet helt pajj, samt att det har lossnat en del grejjer: reflexer, en plastskena är sönder m.m.
Och det är så jä*la onödigt! Vad är poängen med att bara förstöra? Sno hellre något... ett däck, sadeln eller vad som helst, det har åtminstone en poäng. Men att bara ha sönder grejjer.... Varför??

Ja, sen är det ju det där med cykelförrådet, som jag kännt mig väldigt kritisk mot från början. Vi får alltså inte längre ha cyklarna ute i cykelställen (där man kan låsa fast cykeln) eftersom de står i vägen för snöröjningen. Så numera måste vi ha cyklarna i förrådet. Saken är den att cykelstället i förrådet är redan fullt - av cyklar som inte används. Vi som använder cyklarna dagligen får istället ställa cyklarna halvt ute i förrådshallen, eller ingenstans alls. Och det finns ingenstans där vi kan låsa fast dem; något som i alla fall jag vill kunna göra. Förrådet ska ju vara okej, eftersom det alltid är låst, och det bara är de som bor i trappuppgången som kommer in där... Men tydligen inte.

Nej... efter reparationerna får min cykel bo i min egen hall i lägenheten. Det kommer bli trångt och blött, men den får åtminstone vara hel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Usch vad onödigt! Vad förbannad jag hade blivit. Jag har min cykel i min hall sedan en vecka tillbaka. Det känns bara jobbigt att behöva ta hissen ner till källaren och krångla in och ut i förrådet, som du säger ändå är fullt av cyklar. Jag har lagt tidningar intill väggen i hallen som jag kör in den blöta cykeln på...