måndag, november 24, 2008

Back in business

Måndag och heldag i skolan. Fast till hälften på eget bevåg. Vi hade vår sista dag med "Snabba Nyheter" idag, och egentligen var jag ledig eftersom jag redan gjort mina delar förra veckan. Men, som jag kanske nämnt någon gång, så har vi ju rätt så kul i vårt lilla rum. Fast en liten sovmorgon tog jag.
Idag körde Norde sin nyhet om ett SM ungdomsbasket som hållit till här i Sundsvall under helgen. M filmade, MF redigerade. Tyckte att dom lyckades riktigt bra! Vår lärare var tyvärr personligen inte helt förtjust i sportinslag, så vi misslyckades lite på smörsidan. Men annars gick det helt okej.

Imorgon kör vi igång med ett nytt projekt, där vi ska göra ett personporträtt på en person, precis som vi gjorde i stillbildskursen. Dock inte med lika höga krav på personen, det kan i stort sett vara vem som helst. Plus att det självklart ska bli ett filmklipp då, på ca 3 minuter. Vi har ett förslag på en person som jag tror det kan bli ett ganska bra porträtt på, så vi får hoppas på att han ställer upp också.

Redigeringskursen på kvällen... den börjar närma sig sitt slut nu. Vi har vår sista träff för den här terminen under den här veckan, då vi ska redigera på tid *usch*. Sedan dyker tre till tillfällen upp efter jul, plus att vi har fått en eximinationsuppgift, men sen är det klart! Då är jag färdig redigerare (?) ! :)

Lyxade på med ett glas färskpressad apelsinjuice när jag kom hem... den där juicepressen är inte dum!

Inga kommentarer: