lördag, mars 14, 2009

AIK:are?

Jag tror precis att jag blivit ett nytt fan av Skellefteå AIK! Jag har alltid gillat hockey. Jag tycker det är jättespännande med VM och sånt där, men jag har aldrig riktigt hejat på något speciellt sverigelag (förrutom Åsele IK då såklart, men det är en annan kategori). Det har liksom inte funnits någon speciell anledning.. dom är väl bra allihopa?
Förrän nu. Min granne från Lycksele spelar ju i Skellefteå AIK! Hur coolt är inte det? Och inte bara spelar, han ska visst vara riktigt duktig också! Jag visste att han spelade hockey och att det gick ganska bra för killen, men så här bra... Vad man missar när man inte är hemma (eller inte riktigt håller koll?)!

Ja, jag har alltså tittat på hockey ikväll. Det var hockeykväll på O'learys dit jag sällskapade med mina norrlandsallierade och A. På storbildsskärmarna var det Timråmatchen som gällde, medan vi var de enda i lokalen som istället följde Skellefteå på vår lilla bordsTV. Det slutade med vinst för grannen!
Jag tror minsann att jag har hittat min anledning att börja heja på ett specifikt svensk hockeylag. Go Rundblad!

5 kommentarer:

Malin sa...

Hockey är en rolig sport, men du verkar ha fastnat för fel lag... LULEÅ HOCKEY ska det juh va =P

Lina-Marie sa...

Malin: Jag har tyvärr ingen som helst anknytning till Luleås lag, så jag har ingen direkt anledning att heja på dom :) Men dom är säkert bra dom med!

Anonym sa...

Hellre AIK än Luleå. Men helst Leksand, förstås... ;)

Malin sa...

Man behöver ingen anledning till att heja på Luleå hockey, annat än att dom är bäst =P
och om inte annat är de bäst på att vara sämst...

Lina-Marie sa...

barajagjohanna: Hehe, jag vet! :)

Malin: Jag hejar på min granne och hans karriär helt enkelt! Det var vad jag ville säga.