söndag, mars 15, 2009

Praktikdags

Imorgon drar vi ut på praktik. Under två veckor ska vi praktisera allt vi lärt oss sedan höstterminen på ett egenraggat medieföretag. Som jag tidigare nämnt ska jag vara på Sundsvalls Nyheter, en gratistidning som kommer ut varje fredag. Jag har fått höra att jag kommer att ha sällskap av en journaliststudent, som också lyckats nässla sig in. Jag misstänker att jag kommer att få jobba ganska mycket, eftersom redaktionen är ganska liten med bara tre fast anställda. Jag tror att jag kommer att få fotografera väldigt mycket, eftersom dom inte har någon riktig fotograf anställd. Men jag hoppas att jag kommer att få redigera också... inte omöjligt det heller.
Lite pirrigt är det! Man är alltid lite skraj för att börja på nya ställen... det är nya rutiner, nya metoder, nya tillvägagångssätt som man inte har någon som helst koll på. Men jag känner mig ändå ganska lugn - säkert mycket p.g.a. att jag redan träffat redaktionen och att det mötet gick så bra... jag fick bara positiva vibbar och kände att vi kom bra överens. Så jag har positiva förhoppningar om mina två veckor! Det ska också bli skönt att ha ett "normalt liv" under en period, med fasta tider och lediga kvällar och helger... det saknar jag mest med studentlivet!
Imorgonbitti klockan 08:00 åker jag med chefredaktören ut till redaktionen som ligger i Njurunda och påbörjar denna nya studieepok.

1 kommentar:

Anette sa...

Lycka till!!
Och jag hoppas att du får 2 roliga och lärorika veckor :)
Ha det jätte bra nu och var på
"hugget" med att ta för dig av allt.
KRAMEN