måndag, mars 16, 2009

Första dagen

Första dagen på Sundsvalls Nyheter har gått helt smärtfritt. Jag har fått skriva artiklar idag: en hallå:a och två längre artiklar till veckans och nästa veckas nummer. Det har gått riktigt bra, jag är förvånad över mig själv. Jag har fått bra respons också från chefredaktören/min mentor på det jag hittills gjort... så än så länge har jag inte rört till det. Så jag hoppas att jag kan fortsätta så. Imorgon ska jag och min praktikantkollega från journalistklassen åka ut på ett reportagejobb (om allt går enligt planerna) där jag ska fota. På fredag har jag också fått ett fotouppdrag och däremellan ska jag få redigera lite också. Så det är full rulle, precis som jag förväntade mig.

2 kommentarer:

Johanna sa...

Vad kul! Vem är där från journalistklassen? :)

Lina-Marie sa...

Johanna: Verkligen! Det är Adde från jourklassen