söndag, mars 22, 2009

Resoholist!

Det rycker rejält i resnerverna just nu! När det börjar ha gått ett år sedan sist, då smyger sig den där lilla resdjävulen fram, sätter sig på min ena axel och viskar oavbrutet om den där härliga känslan. Den är som en drog... en kick som jag inte klarar mig länge utan. Den där känslan av att inte veta vilken dag det är eller vad klockan är, och att allt det där heller inte spelar någon roll! Att leva i nuet på en helt annan plats med inga andra uppgifter i världen än att bara njuta av att få leva.

Jag har lyckats stirra mig blind på tanken av en längre weekendresa tillsammans med älsklingen till våren. Island är jag sugen på! Eller kanske en återvända till vackra Amsterdam? Italien (i mitt hjärta) säger jag heller aldrig nej till... Jag skulle nog inte säga nej till något!
Resdjävulen har också sagt till mig att jag inte direkt kommer att bli rikare som student de kommande åren, jag kommer heller inte att ha mer tid. Vad jag tror han försöker säga är "It's now or never" (åtminstone på ett tag). Dessutom är det ju faktiskt min och älsklingens femårsdag i vår, så vad vore inte mer passande?

Kan någon ge mig en resängel också?

1 kommentar:

Anette sa...

Ja det tycker jag ni skulle göra.
En weekend skulle göra er gott båda två.
Kolla in www.vulkanresor.se
Ser helt underbart ut
Ha det bra i veckan
Kramar