fredag, mars 20, 2009

Nu är den här!

Den har kommit, lönen för mödan! Mitt första nummer av Sundsvalls Nyheter, som blev kanonbra! Känns jättekul att äntligen få se alltihopa på riktigt. Och det känns ännu häftigare att så många andra också gör det.
Här är mina största stoltheter från tidningen:

Min första lilla sida... egenskriven, fotad
och redigerad (bottendelen är bara reklam):
Mina andra små sidor, där vänstersidan är min
textmässigt och högersidan min redigeringsmässigt:

Har redigerat lite andra sidor också, men mest bara smågrejer. Resten av jobben som jag gjort hittills kommer först i kommande nummer.
Hela tidningen går att läsa här på nätet som PDF.


Idag har varit en ganska fullbokad dag. Mitt på dagen stack jag iväg på fotojobb tillsammans med reporter Kenneth, som tog större delen av dagen (mest snacket då). Timmarna före ägnades åt nästa veckas nöjesartikel och timmarna efter till redigering.
Igår var jag också iväg på ett annat fotojobb, där jag dessutom fick sitta mittemellan Kenneths femåring och treåring i baksätet på väg till tågstationen... Har aldrig mött så pratglada ungar! Jag är numera väldigt insatt i Bamse, Markoolio, vilka bilstolar som är bäst, hur många simmärken femåringen hade och hur många treåringen inte hade, samt en hel del annat. All kunskap är värdefull kunskap?
Alla jobben har i alla fall gått bra! Nästa vecka ska jag bl.a. träffa ett lokalt band till nöjessidorna.
Ska bli riktigt roligt! Men först ska jag ha en välförtjänt helledig helg och en rejäl sovmorgon!

Inga kommentarer: