onsdag, februari 24, 2010

En bra arbetsdag

Jag pysslar just nu med ett jätteroligt resereportage med massor av fina bilder och roliga saker. Det är alltid roligt att redigera saker som man själv är intresserad av. Det blir som ens egna lilla bebis. Jag sitter lätt och pysslar med sådant hela dagarna, men inte idag. Idag var det nämligen rastning av personalen på vårsalongen på Liljevalchs - en konstutställning med utvalda konstnärer (närmare bestämt 131 konstnärer av totalt 2014 sökande). Vi hade dessutom guide genom utställningen, vilket var otroligt roligt. Normalt när man annars går på utställning fastnar man så lätt i sin egna tycke och smak. Eller tvärt om, att man "inte ser träden för all skog". Personligen kan jag också vara ganska lat när jag går på utställning och orkar inte riktigt läsa på om de olika konstverken och deras skapare. Men med egen guide fick man både fakta om konstnären, dens bakgrund, varför verket såg ut som det gjorde och vad tanken bakom varit. Hon (vår guide) var dessutom väldigt personlig, väckte frågor och diskussioner bland oss andra och hela upplevelsen var kort sagt väldigt trevlig och mysig.

Att dessutom vädret var underbart (klart väder med en svagt värmande vårsol) och vi hade lite tid över gjorde inte direkt vårt läge på Djurgården till det sämre. Och när vi kom tillbaka fick jag fortsätta att pyssla med min lilla bebis. Jag märkte inte ens att jag jobbade över nästan en timme idag...

svävande grodor (faktiskt!)prydlig pudel och bulsig bulldog

Vi skapar egen konst

Djurgården en vacker vinterdag

1 kommentar:

Anette sa...

Vilken trevlig och bra arbetsplats du har börjat jobba på.
Att få gå på utställning under arbetstid, det är ju en superbra personalvård.
Speciellt en så vacker och fin dag
Ha en bra kväll
KRAAM