fredag, februari 05, 2010

Första veckan på Expressen

Första veckan på Expressen är redan avklarad. Jag skriver redan därför att det verkligen känns så. Det har gått otroligt fort, samtidigt som det känns som om jag redan varit där i evigheter. Jag har lärt mig systemen och programmen på nolltid. Jag jobbar med trevliga människor. Jag får göra roliga grejer hela dagarna. Jag trivs superbra helt enkelt! Just nu sitter jag på Leva & bo. Senaste projektet var ett bildreportage på fem sidor som var hur kul som helst att redigera. Massor av mysiga bilder att dra stort på, korta texter, massa färg, små detaljer, snygga typsnitt... redigering när den är som bäst. Om två veckor finns mina verk i din butik, över hela landet (shit vad häftigt det känns!). Jag ser fram emot kommande 17 veckor.

4 kommentarer:

Annika sa...

Go Lina! Vad härligt att du verkar trivas, både på Expressen och i lägenheten :) Ska syna dina jobb sen ;) Sen får jag ta och komma ner till Stockholm nån helg under våren. Många kramar

pallan sa...

coolt. måste jag ju kolla in och le lite stolt över att det är min vän som skrivit. Kanske skryta lite på dej också, "om jag nu inte blir allt för avundsjuk på din framgång" ;P

pallan sa...

Eller? skrev jag fel nu. Har du tagit bilderna? och redigerat? elelr bara redigerat, jaja i vilket fall som helst är det coolt.

Lina-Marie sa...

Annika: Det får du göra. :) De börjar komma ut om drygt en och en halv vecka. Du får komma när du vill! Stor kram! <3

pallan: Jag redigerar bara :) That's my thing! Så inget fotande eller skrivande. Du får säga istället att det är din vän som layoutat tidningen (det låter väl ännu coolare? haha)