söndag, februari 14, 2010

Hjärtedagen

Romsåstoast, mussel- och vitvinsoppa och sorbet, följt av en mysig hemmakväll med bara vi två. Jag hade en alldeles fantastik alla hjärtans dag! Fast inte idag, utan förra helgen, eftersom vi visste att det skulle bli så som det är nu idag: jag sitter ensam här och han sitter ensam där. Det är klart att det känns lite tungt att sitta ensam den här dagen, när man vet att de flesta andra får mysa med sina kära. Samtidigt är det inte datumet som är det viktiga, det är dagen och vad man gör av den. Att man tar sig tiden att bry sig lite extra om de man tycker om. Alla hjärtans dag var därför i år den 5:e februari, om ni frågar mig. Dagen då vi firade vår alldeles egna alla hjärtans dag och då vi fick mysa tillsammans.

1 kommentar:

Anette sa...

Det har du alldeles rätt i, det är inte en speciell dag.
Utan det är dagar när man överraskar varandra spontant, med att göra något alldeles extra och eget.
Sådana dagar som ni gör för varandra lite nu och då.
Det kallar jag Alla Hjärtans Dag!
Jag hoppas i alla fall att du får en bra dag och kväll
KRAAAM