torsdag, februari 25, 2010

Jag hoppas laxen smakade!

Jag har blivit bestulen idag – på min matlåda! Imorse la jag in den i kylen och på lunchen var den puts väck. Vi var många engagerade själar som letade, men förgäves. Den enda potentiella ledtråden som fanns att tolka var en rendiskad matlåda, av exakt samma modell som min, som stod övergiven bredvid diskhon.

Det finns här alltså två möjliga scenarier, 1: Någon har ätit upp min matlåda, eller 2: Någon har slängt bort min matlåda (alternativt flyttat den till något spännande ställe). Frågan har gäckat hela redaktionen hela dagen. Vi har resonerat, tänkt, undrat... Kan någon ha tagit fel? Men man märker väl om man äter fel mat? Kan någon helt enkelt tagit maten? Men vem vågar äta någon annans mat liksom? Kan vår "kylskåpsrensare" ha varit i farten under dagen? Men varför finns då så mycket annat fortfarande kvar, och under bara några timmar? Kan någon som inte lagat sin mat själv ha tagit fel? Men man minns väl ändå hur matlådan såg ut, även om man inte sett maten? Det är ju helt bisarrt vilket som!

Jag önskar att jag hade ett svar till alla de som undrat vad som egentligen hände med min matlåda, men tyvärr. Jag uppskattar dock allas varma deltagande! Vad som än hänt hoppas jag att den i alla fall blev älskad och avnjuten ända fram till slutet... Du blev saknad! R.I.P.

Inga kommentarer: