måndag, februari 15, 2010

Intressant studiestatistik

Under min utbildning har jag hittills faktiskt lyckats med att aldrig sjunka under ett C på mina kursbetyg. Över lag är det C och B som gäller, tillsammans med något enstaka A. Utom i två ämnen: de två ämnen som vi haft över "jullovet" första och andra året. Där har jag nätt och jämt klarat mig undan med ett E (alltså lägsta möjliga betyg ovanför underkänt och hela två-tre steg under mitt genomsnitt).

För mig ter sig detta väldigt intressant, eftersom jag är av den åsikten att studenter borde få jullov precis som alla andra. Är det kanske ett bevis på hur avsaknaden av ett riktigt jullov påverkar en annars vanligen C-plus-student? (eller är det kanske bara ett bevis på hur det påverkar just den här annars vanlige C-plus-studenten?)

Inga kommentarer: