torsdag, november 25, 2010

Dag 15: Mina drömmar

"En dröm ger till tanken vingar. Den blir verklig då."

...Kloka möss dom där som sjunger på julafton! Jag tycker att det är jätteviktigt att ha drömmar, stora som små. Det är dem som får en att vilja något och som tar en någonstans!

För tillfället drömmer jag om bli klar med utbildningen, att jag ska få ett fint boende som jag själv bestämmer hur länge jag vill bo i, att jag ska få ett jobb och att jag kan få flytta ihop med älsklingen. Jag drömmer om att någon dag rida på Island, se pingviner och hajar i Sydafrika och att klappa jättesköldpaddor på Galapagos. Jag drömmer om att skaffa en drejmaskin när jag har ett permanent boende. Jag drömmer om ett litet semesterställe i Toscana. Jag drömmer om att få en kärleksfull familj och en hund. Och jag drömmer om jag om att jag och mina nära och kära ska få vara friska och lyckliga genom ett långt och rikt liv!


Vad är detta?

2 kommentarer:

Johanna sa...

Framförallt hoppas jag på jobb och bostad för dig i vår – och att du får flytta ihop med din älskling, för det är härligt att bo ihop.

Och så hoppas jag att allt annat slår in också. :)

Lina-Marie sa...

Johanna: Tack! Jag skulle nöja mig med bara det också :)