onsdag, november 24, 2010

Planera i tid

Jag hamnar alltid någonstans runt plats 200-300 innan annonseringen är klar och de som står före mig har köat bra mycket längre än jag själv, men jag håller ändå hoppet uppe och tittar in några gånger i veckan på Stockholms bostadsförmedling. Fast då man ser sånthär... då känns det inte bara hopplöst, utan spritt språngande galet:


De som står först i kön på den här bostaden har alltså stått i kö längre än jag har existerat - i en kö som består av nästan 1300 personer... Mamma borde alltså ha ställt mig i bostadskö redan innan jag var planerad.

3 kommentarer:

Johanna sa...

Haha, välkommen till bostadsmarknaden i Stockholm! Men det brukar ordna till sig efter bara några år, så du ska nog inte behöva vänta tills du bli pensionär innan du får en lägenhet :)

Johanna sa...

Ja, fy fan så deppigt. Jag vill inte leva i andrahandslägenheter. :(

Lina-Marie sa...

Johanna överst: Haha, tack! :) Det känns bara så surt att jag inte ens har en chans, bara för att mina föräldrar inte ställde mig i bostadskö eller att jag själv visste var jag ville bo när jag var typ 17.

Johanna underst: Inte jag heller! Been there, done that! Jag vill ju bara hyra...