måndag, november 15, 2010

Dag 6: Min dag

Klockan 06:50 stiger jag upp, för att tillsammans med min granne och uppsatskompis bege mig till skolan klockan åtta. Alldeles för tidigt enligt min smak! Väl på skolan är vi bland de första på plats i skolans bibliotek, vilket var meningen. Då kan vi nämligen lägga beslag på den här maskinen, hela dagen:

Yepp, vi har lekt artikeldetektiv så som de gör i gamla filmer när de letar efter gamla mord eller liknande. Dock har vi inte letat mord, utan SD-artiklar. Artiklarna ska användas till utförandet av vår uppsats. Större delen av dagen spenderade jag framför denna fantastiska, tråkiga och bråkiga maskinen. Vi åt till och med i skift för att ingen skulle kunna lägga beslag på den. Men sju timmar senare är vi klara!

Efter detta drar jag till Friskis och tränar... mitt favoritpass: skivstång/kondition med favoritledaren. Perfekt träning och bortkoppling av allt annat. Efter passet drar jag även 55 minuter på löpbandet innan jag går hem. Jag handlar på vägen, äter middag/kvällsfika, tänder några ljus, tittar på Kanal 9:s måndagsfilm och njuter av att känna mig sådär skönt träningstrött i kroppen och allmänt nöjd med tillvaron.


Inga kommentarer: