måndag, november 08, 2010

Så mycket bättre!

Jag älskar verkligen Tv4:s nya underhållningsprogram! För det första älskar jag verkligen konceptet av att offentliga personer får bjuda på sig själva, öppna sig själva, bara vara vanlig medmänniska ett ögonblick och inte bara vara den offentliga roll som man är vana att se dem i. Om det så är politiker som gästar humorprogram eller om det är artister som berättar om uppväxt eller missbruk. Det är så härligt att se människor bara vara människor. Att det är okej att tala öppet om jobbiga saker. Att det är okej att bjuda på sig själv och att bara vara sig själv. Det är så härligt att se att vi alla trots allt är ganska lika, ovansett om vi råkar blivit kända eller inte.

Och för det andra kan man ju inte annat än att älska konceptet av att se Lasse Berghagen sjunga Petter, Di Leva sjunga September, och att se hur jäkla bra alla gör det! Hur otroligt musikaliskt begåvade de alla är. Att se dessa olika musikgerer och personer mötas, och att igen – inse att de alla trots allt är ganska lika. Det är härligt att våga visa sig annorlunda, att våga visa vem man är. Det är det som i slutändan gör oss så lika. Det blir så mycket bättre då!

3 kommentarer:

Johanna sa...

Jag håller med. Jag sitter och ler och njuter när jag ser på det och känner mig som värsta pensionären. :) Det bästa är att se det på söndagseftermiddagar!

Lina-Marie sa...

Johanna: Jag med, verkligen! Och jag ser det helst både på lördagkväll och söndagseftermiddagen! :P

Johanna sa...

Jag håller med! Bästa programmet på länge :)