tisdag, oktober 07, 2008

22 år idag!

"...för det är ingen vanlig dag, för det är min födelsedag, hurra hurra hurra!"

Jag har fasat för den här dagen ända sedan tanken slog mig att jag en dag skulle behöva fira min födelsedag ensam! Ingen tårta på sängen, ingen som sjunger "ja må du leva", ingen tårta, inga presenter, ingen som kommer ihåg mig. Jag har alltid fått allt det, eftersom jag bott hemma ända sedan dagen jag föddes - tills idag.

Men dagen har inte alls varit så som jag gruvat mig över! Den var varit bland de bästa födelsedagar jag haft faktiskt! Jag vaknade tidigt imorse av att mobilen piper regelbundet av sms från gulliga kompisar och släktingar, t.o.m. från lilla mormor! :) Jag har nog aldrig blivit grattad av så många personer som jag blivit idag.
På skolan är allt som vanligt. Jag berättar inte för någon att jag fyller år, som jag tycker är ganska skönt. Jag har en vanlig skoldag med lite självmys över min lilla "hemlighet".
Efter skolan åker jag och handlar min egen födelsedagspresent av mamma och pappas födelsedagspengar: ett par rejäla regnbyxor. Lär behövas här i Sundsvall.
Kommer hem, äter middag i soffan. Får lite mer sms.
Klockan halv åtta kommer tjejorna på fikabesök, som jag får en riktig geléhallongurka av! Hur länge sedan var det inte man fick en sådan? Och äkta muffinsformar av A! Underbart! Jag har t.o.m. en tårta som A:s kille fixat åt mig! :)

Fira med mamma och pappa gjorde jag i helgen. Det enda jag saknat med dagen är mormor, morbror och lilla kusin som jag annars brukar fira med. Å andra sidan har dom alla tre hälsat idag, så det känns ändå okej!


Sammanfattning: Bra dag! Ett år äldre! Ett steg närmare framtiden!



Kolla in gurkan
och tårtan! :D









My girls!
Tack för en fin kväll!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattisgrattis!! :)

Anonym sa...

Tack själv! :) Underbart fika... mera, mera!

Anonym sa...

Grattis Lina, ledsen över att jag inte kunde närvara ikväll, var så grymt slut. Kram / Li