måndag, oktober 13, 2008

Live från skolan

Direktrapportering från skolan. Vi har nu genomgång och redovisning av vår artikel som vi skrev förra veckan. Har precis haft ett litet gruppseminarie där vi gått igenom varandras artiklar... vår grupp blev klar ganska snabbt, därav anledningen till att jag sitter här :)
Ikväll är det också skola... Dagspressredigeringskursen, som jag tycker är jätterolig! Hittills i alla fall. Det är en del som jag känner att jag vill satsa på i den här yrket, så jag ska försöka suga in allt jag kan.
Som tidigare nämnt läser jag den kursen på fritiden. Egentligen ingår den i vårt kursprogram redan, men alternativet fanns att läsa den nu tidigare - vilket jag tyckte kändes lite smart i och med att man skulle kunna utnyttja kunskaperna inför praktiken efter jul samt inför ett eventuellt sommarjobb? Dessutom kan jag läsa vidare på Dagspressredigering 2 nästa år om jag vill och lära mig ännu mer. Det är något jag tycker är kul och skulle vilja jobba med, dessutom ser jobbutsikterna betydligt bättre ut om man har redigering med sig i ryggsäcken.

Här är vi nu:

Inga kommentarer: