onsdag, oktober 08, 2008

Nu är allt som det ska!

Nu är min spis bytt, ny och fräsch. Morgan (kvartersvärden) har varit här idag också och tittat på mina kalluftssprutande fönster. Jag märkte idag när jag skulle bränna ur nya spisen/ugnen (och var tvungen att vädra en hel del) att ena haken i köksfönstret var totalt pajj... så jag fick inte igen fönstret efteråt. Men Morgan fixade! Nu är båda fönstren täta! :D


Har även påbörjat veckans skoluppgift idag. Vi fick varsin lapp igår med ett namn på en plats i eller i närheten av Sundsvall: Varsågoda! Gör en färdig nyhetsartikel från den här platsen, med 5 foton (som ska uppfylla vissa krav) tillhörande bildtexter, rubrik, underrubrik samt en 1500-2000 tecken lång artikel. Nämnde jag att vi inte heller fick någon information om platsen? De flesta visste inte ens vad det var. Någon som vet vad "blåbärstippen" är för något t.ex.?
Nej, det ingår också i vårt "projekt"... research.
Har kommit på en lite idé i alla fall. Dessvärre såg jag i eftermiddag att ST snott min genialiska idé och skrivit om samma sak på webben. Fast min kommer att bli liiite annorlunda ändå! :)
Deadline klockan 17:00 på fredag!

Ikväll: Just hemkommen från ett Friskispass med skivstång. Otroligt skönt, kommer sova gott inatt! Råkade komma lite sent, så jag fick plocka fram mina grejjor medan de andra hade uppvärmning. Men då kom en av tränarna till undsättning och hjälpte mig fixa iordning allt... Jag gillar det stället! :)

Inga kommentarer: