torsdag, oktober 16, 2008

Konstigt

Jag har tänkt vara duktig och hinna städa och tvätta innan jag åker hem imorgon. Jag lyckades igår hitta en ledig tvättid i rum 5 mellan 17 och 20 ikväll. Jag kommer ner till rum nummer 5 ungefär sex minuter över fem. Jag laddar ena maskinen med handdukstvätt, väljer program, doserar tvättmedel, sätter igång maskinen, ser vattnet fyllas upp och hur trumman börjar snurra. Jag fyller den andra maskinen med färgtvätt, väljer program, doserar tvättmedel, sätter igång maskinen, ser vattnet fyllas upp och .......... inget! Inget händer. Maskinen står stilla, halvfylld med vatten medan nedräkningen för tvättprogrammet räknar nedåt. Eftersom det är min första gång i just det här tvättrummet tänker jag att just den här maskinen kanske tar lite extra tid på sig att köra igång. Så jag sätter mig tålmodigt ned och väntar en minut, två, fem, elva minuter... Absolut inget händer! Smått förargad över insikten att jag förmodligen inte kommer att hinna tvätta all min tvätt med en maskin tar jag upp mobilen för att ringa felanmälningen hos StuBo. Numret står angivet på en lapp på väggen under anvisningarna; "Var vänlig kontakta StuBo om du upptäcker något fel med någon av maskinerna". Jag ringer, men möts istället av en röst som säger "Ogiltigt nummer. Kontrollera numret och försök igen." Jag slår om numret, kontrollerar det två gånger innan jag ringer på nytt: "Ogiltigt numer....."
(?!)
Eftersom jag insett att jag inte kan göra speciellt mycket mer nytta i tvättstugan blir mitt nästa mål att från lägenheten leta upp ett korrekt nummer till StuBo på deras hemsida. När jag går förbi bokningsdatorn på vägen ut från tvättstugan ser jag en liten lapp som sitter på skärmen: "Den blå maskinen i tvättrum 5 är trasig". Den satt inte där förut klockan sex minuter över fem när jag stod vid datorn för att öppna dörren till rum nummer 5. Missade jag verkligen den när jag sex minuter över fem öppnade rum nummer 5 med den gröna knappen som sitter bara tre centimeter ifrån? Och om jag gjorde det, håller jag på att bli blind? Om jag inte gjorde det, vem har satt dit den nu? Och varför anger StuBo ett ogiltigt nummer som enda kontakt?

2 kommentarer:

Annika sa...

hm.. konstigt. Den där tvättstugan är inte riktigt att lita på.. alltid något som krånglar, hoppas du fick en del tvättat ändå! :)

Anonym sa...

Det lovar jag att göa ett gräv på, Lina! Hälsa hem till Norrland!