tisdag, oktober 21, 2008

Den bästa responsen

Nästa vecka har vi responsmöte i klassen på personporträttet, samt att två verksamma journalister ska titta på vad vi skrivit. Men även om de totalsågar mig där, så gör det ingenting. För jag har fått den bästa responsen man kan få på ett personporträtt - av personen själv; av Kent Larsen i det här fallet. Och även om jag säkert kan bättra på mina uttryck och språkliga aspekter, så är det ändå hans ord som väger mest. Tycker han att jag har lyckats gestalta honom, då har jag nått fram. Och det betyder mest:


" Tack Lina för reportaget du skickade mig. Det var bra, ovanligt bra, genom att du höll dig till det väsentliga, vad som är viktigast, det man inte kan ta på, röra vid eller fånga och ändå finns, hjärnans och hjärtats upplevelser...... Hoppas du får uppskattning för ditt porträtt..... Kent. "

1 kommentar:

Johanna sa...

Vilken fin respons! Tycker du ska vara jättestolt :)